Zakelijke foto| Blog voor creatieve vrouwelijke ondernemers
Zakelijke foto| Blog voor creatieve vrouwelijke ondernemers
De waarde van een zakelijke profielfoto

27/07/2017

Welkom bij The Confetti Collective. Ik ben Cynthia en ik help je om te ondernemen vanuit een goede basis & je bedrijf onweerstaanbaar te maken voor jouw ideale klant. Zodat jij het bedrijf en leven kunt creëren waar je van droomt. Omdat elk moment telt. 

follow @confetticollectivenl

Je bent druk bezig met de lancering van je bedrijf of je website komt bijna online. Terwijl je alles klaar aan het maken bent, schiet er opeens door je hoofd: Ik heb nog geen foto van mezelf! Je opent je foto’s en gaat even opzoek naar een leuke foto van die ene vakantie van vorig jaar. Hup, ook weer geregeld… Of toch niet?

Een tweede eerste indruk

Leef jezelf eens in; je wordt enthousiast van iets wat je op social media hebt gevonden en je wilt het eens even nader bekijken. Misschien overweeg je deze persoon in te schakelen of ben je benieuwd wie hier achter zit. Je opent de about pagina en… Naast de eerste indruk van hoe de website er uit ziet, is dit is hét moment dat iemand je zijn vertrouwen geeft of dat ze besluiten dat je niet de juiste persoon voor hun bent. En zeg nou zelf, als je ons niet zou kennen – bij welke van deze twee heb jij eerder het idee dat onze content betrouwbaar is? Dat we weten wat we doen? Hoe leuk onze selfie op de dag van de inschrijving bij de KVK ook is, de tweede foto oogt een stuk professioneler, nietwaar?

Vertrouwen

Wanneer mensen een foto van je zien, willen ze je kunnen vertrouwen. Ze willen een prettig gevoel bij je krijgen en het idee hebben dat het goed zit. Dat je weet waar je mee bezig bent. Ze willen hun werk met vertrouwen in je handen kunnen leggen.
Die indruk geven, dat doe je met een goede, professionele profielfoto. Afhankelijk van het werk dat je doet is het verschillend aan wat voor eisen een goede profielfoto moet voldoen. Wanneer je veel voor grotere bedrijven werkt, heeft het de voorkeur om een foto te nemen waarbij je in de camera kijkt, zodat mensen je in de ogen kunnen kijken. Een andere optie is een foto waar je aan het werk bent of iets vast houdt wat met je werk te maken heeft. Voor de mensen die in creatieve sectoren werken, mag de profielfoto iets losser zijn. Nog steeds heeft het voorkeur om je ogen te laten zien, maar als je je comfortabeler voelt bij een foto waarbij je ogen zijn neergeslagen, maar je met de rest van de foto het juiste gevoel mee geeft – dan zullen de meeste mensen je hier niet op afrekenen. Wat je ook doet – zorg in ieder geval dat je met deze foto vertrouwen, professionaliteit en vriendelijkheid uitstraalt.
Heb je een foto laten maken? Deel hem dan op insta met de #confetticollectivenl. Vinden we altijd leuk!

The comments +

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *