Ondernemen anno nu
Ondernemen anno nu
Ondernemen anno nu; we are the next generation

31/07/2018

Welkom bij The Confetti Collective. Ik ben Cynthia en ik help je om te ondernemen vanuit een goede basis & je bedrijf onweerstaanbaar te maken voor jouw ideale klant. Zodat jij het bedrijf en leven kunt creëren waar je van droomt. Omdat elk moment telt. 

follow @confetticollectivenl

Er is nogal een verschil tussen ondernemen anno nu en ondernemen 10 jaar geleden. Vraag maar eens aan een ondernemer die al jaren in het vak zit en hoe hij of zij denkt over het ondernemerschap. Er is een grote kans dat de persoon in kwestie zegt dat het vooral heel hard werken is en minimaal 60 uur per week. Ook hoor je vaak dat er toch wel een paar jaar overheen gaat voor je iets aan je onderneming verdient, want in het begin ben je vooral aan het investeren. Natuurlijk zit hier nog steeds een kern van waarheid in. Ondernemen is ook gewoon werken en investeren. Maar tegenwoordig is ondernemen veel meer dan alleen “hard werken”.

Ondernemen anno nu

Ondernemen anno nu staat voor vrijheid, gelukkig zijn en vooral zo’n groot mogelijke impact maken. Verbinding maken met mensen en het draait meer om de persoon achter het bedrijf. We zoeken hierdoor steeds meer “echtheid”. Ondernemen is niet meer keiharde concurrentie, maar juist de samenwerking op zoeken. Doen waar je gelukkig en blij van wordt. Elkaar dingen gunnen en zowel online als offline ontmoeten. We willen energie krijgen van ons werk en daarbij niet onszelf uit het oog verliezen.

Meer vrijheid en verbinding

Niet alleen het doel van ondernemen verandert, maar ook de manier van ondernemen is anders. We zoeken meer verbinding en kiezen voor de dingen die ons gelukkig maken. Daardoor realiseren we ons steeds meer, dat je eigen bedrijf moet passen bij de lifestyle die jij wilt en niet andersom. Dankzij bijvoorbeeld het internet kunnen we werken waar en wanneer we willen. De wereld wordt zo een stuk bereikbaarder en ook steeds meer onderneemsters durven groot te dromen. Kennis wordt sneller uitgewisseld en ook je klanten bereik je steeds gemakkelijker.

De tip voor onze ‘Next Generation’ ondernemers

Ondernemen voelt niet meer als iets onbereikbaars. Natuurlijk blijft het hard werken, maar dit doen we als next generation graag zolang het wel effectief werken is. De grootste valkuil waar we nu als ondernemers maar al te vaak in stappen, is dat we onszelf vergelijken met anderen. Kijken waar zij nu staan, hoe zij dat doen… Daardoor kunnen we onszelf laten ontmoedigen. Want anderen doen het immers zoveel beter, zijn zoveel mooier of verdienen zoveel meer. Maar we vergeten hierbij ook verder te kijken dan het ‘mooie plaatje’. Iemand anders kan in een totaal andere situatie zitten dan dat je online ziet. 

Dus ondanks dat we als nieuwe generatie ondernemers heel veel vrijheid krijgen en geluk nastreven, maken we het onszelf soms ook onnodig moeilijk. Laat los was anderen doen en doe waar jij gelukkig van wordt. Jij verdient immers net zo veel geluk als ieder ander.

The comments +

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *