Girlbosses | Blog voor creatieve vrouwelijke ondernemers
Girlbosses | Blog voor creatieve vrouwelijke ondernemers
Interview: Eline van Huis van Belle

25/07/2017

Welkom bij The Confetti Collective. Ik ben Cynthia en ik help je om te ondernemen vanuit een goede basis & je bedrijf onweerstaanbaar te maken voor jouw ideale klant. Zodat jij het bedrijf en leven kunt creëren waar je van droomt. Omdat elk moment telt. 

follow @confetticollectivenl

— Advertorial
Dat Eline goed is in haar werk blijkt uit het succes van Huis van Belle. Vijf jaar geleden heeft ze dit platform voor jonge meiden opgericht en behalve de online-versie is Huis van Belle nu ook offline in de vorm van een tijdschrift te vinden. Naast de stichting runnen, heeft Eline ook haar eigen bedrijf in creatieve concepten en advies. Wat is het geheim van deze powervrouw?
“5 jaar geleden ben ik begonnen met Huis van Belle, omdat ik heel erg geloof in rolmodellen – Oprah is er één voor mij – zodat jij je daar weer aan kan optrekken. Eerst werd Huis van Belle gezien als een roze meisjeshuis, maar langzamerhand groeide het – dankzij PR, een goed team en hard werken. Huis van Belle heeft inmiddels 50.000 unieke bezoekers per dag en een blad op de markt brengen is niet eenvoudig. Het was soms echt doorbijten maar de crux is: ik ben er altijd in blijven geloven. Dit moest er gewoon zijn. Daarom geloof ik ook dat je ondernemen vanuit een missie moet doen, iets waar jij echt in gelooft, daar moet je naar op zoek.
Inmiddels staan we ook op evenementen. Ik ben niet iemand die stil staat van ‘Kijk eens wat ik nu heb’, ik ga altijd door, maar op dat soort momentjes denk je toch ‘O, dat is wel vet’. We zijn een stichting, maar ik vind het leuk om Huis van Belle als onderneming te zien en wil 100% zelfvoorzienend te zijn. Ik stel mezelf graag doelen en dat heb ik net zo goed voor Huis van Belle.
Drie jaar geleden heb ik de sprong in het diepe gewaagd en heb ik mijn baan opgezegd en ging ik fulltime voor Huis van Belle, wat goed heeft uitgepakt. Ik had een leuke baan, maar Huis van Belle had mijn hart en hoe kan je nou niet voor je hart kiezen? Het was in die zin wel een simpele keuze, maar wel met een sprongetje. Ondertussen werd ik vaak gevraagd door organisaties met de vraag hoe vrouwen of jongeren te bereiken, waar ik dan nooit tijd voor had en waar ik ook gewoon meer mee wou doen.
Toen ben ik in april officieel voor mezelf begonnen. Ik doe eigenlijk twee dingen. Ik adviseer vrouwelijke ondernemers op het gebied van PR en branding, wat korte trajecten zijn. Veel vrouwen hebben moeite hebben met zichzelf laten zien en dat is iets waar ik toe aanmoedig en bij help. We starten met doelen stellen en soms ook met een businessplan opstellen en richten ons dan op: hoe bereik je die doelen? Vooral: Hoe bereik ik mijn doelgroep en hoe maak ik meer omzet? En daarnaast werk ik voor organisaties en bedenk ik concepten. Het zit hem dus heel erg in concepten, branding, online, zichtbaarheid. Dat. Dus eigenlijk doe ik gewoon wat ik leuk vind.
Ik zie m’n Instagram als werk, als branding. Dat is soms wel ingewikkeld, want veel mensen denken dat het privé is. Dat is het ergens ook wel, ik laat mezelf zien, maar het is ook branding en ik vind het ook echt leuk om te zien wat effect heeft, wat volgers oplevert en wat niet. Ik vind Instagram supergoed voor branding. En als je creatief bent heb je Instagram gewoon nodig en tegelijkertijd loop ik er tegenaan dat we ons ook blindstaren op elkaar. Dat is heel dubbel.
Eén van de belangrijkste lessen die ik heb geleerd van het ondernemen is om niet meer dan twee raadgevers te hebben. Dat hoeven niet altijd dezelfden te zijn, maar benader maximaal twee mensen per issue. En: blijf niet eindeloos nadenken, ga dingen gewoon doen! Stel jezelf desnoods een deadline en werk toe naar wat je wilt, er gebeurt niets als je niet in beweging komt!.”
Meer weten over Eline en haar werk? Klik hier om haar website te bekijken.
Ook met jouw bedrijf in de spotlight?  Mail ons mbt de mogelijkheden qua advertorials.

The comments +

  1. […] Ik heb hen gevraagd of ik wat gastblogs mocht schrijven en in ruil daarvoor kreeg ik een mooie advertorial. Dat leverde me veel op: leuke foto’s, goede content en zelfs al een nieuwe […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *