Gastblog

Interview: Annika Noordzij van Wild at Heart Bridal

21/02/2017

The Confetti Collective is de plek waar wij je helpen om écht te kunnen gaan kiezen voor het bedrijf en leven waar jij van droomt. Om CEO te worden van je bedrijf en ultiem te genieten van het leven. Omdat elk moment telt. 

 TheBlog

CEO van je bedrijf & leven

Strategie

follow @confetticollectivenl

01

Ben jij klaar voor
'The Next Level'? 

Mindset

02

Kill your darlings: meer impact en focus door minder te doen

03

Wat is jouw missie
als ondernemer?
Now Trending

Vrijheid

Video's

Gastblogs

favoriete categorie

Ontdek je

In hartje Nijmegen bevindt zich Wild at Heart Bridal, de bruidsboetiek van Annika Noordzij. We hebben afgesproken de dag nadat haar winkel een half jaar bestaat, wat ze gevierd heeft met een cupcake inclusief kaarsje. Dat er iets te vieren valt is zeker: de winkel is prachtig en haar concept blijkt een succes. Ik spreek met Annika over het ondernemerschap, de bijbehorende struggles en -natuurlijk- trouwjurken.
“Na mijn studie politicologie werkte ik bij een gemeente. Een leuke baan, maar ik miste de creativiteit. Toen ik ging trouwen en later een styled shoot regelde, kwam ik erachter dat een originele trouwjurk vinden niet makkelijk was. Ik vertelde dit aan een vriendin en zij vroeg: “waarom ga je die jurken zelf niet verkopen?” Dat idee begon langzaam vorm te krijgen. Aan het begin nam niet iedereen me serieus, totdat ze merkten dat ik het écht van plan was. Uiteindelijk is mijn winkel een soort “labour of love”: allemaal vrienden en familie hebben meegeholpen. Nadat alles geregeld was en ik stopte met mijn baan, had ik twee weken voor de inrichting van het pand, waar nog heel veel aan moest gebeuren. Na twee weken bloed, zweet en tranen en op bier en afhaalmaaltijden geleefd te hebben, was de winkel net op tijd klaar. Om 11 uur waren we klaar en 12 uur had ik mijn eerste klant.” “Zo iemand ben ik dus” vertelt Annika lachend.
“Eén van de dingen waar ik van te voren nooit aan had gedacht was de hoeveelheid afwas en schoonmaakwerk. Het is ontzettend leuk om constant sociaal met mensen bezig te zijn, maar soms na 6 klanten (+ vaak 3-6 mensen aanhang) ook best vermoeiend. Na een werkdag heb ik alleen nog maar zin om in mijn pyjama, met de benen omhoog, te netflixen. Nu doe ik de afwas de dag erna, maar een vaatwasser was handiger geweest. Ook de administratie is een dingetje. Maar zo vervelend als ik de administratie vindt, zo leerzaam is het wel.
Van tevoren heb ik me ook goed verdiept in google search engine. Mijn grootste angst was: wat als niemand deze awesome winkel kan vinden? Mag ik dat over mijn eigen winkel zeggen? Ook Sociale media is voor mij daarom heel belangrijk. Dit gebruik ik vooral voor het bereiken van nieuwe klanten en voor inspiratie. Als mensen je blijvend langs zien komen, vergeten ze je niet. Ik denk niet te veel na voordat ik iets post. Als een foto niet naast of boven een foto staat, plaats ik er gewoon een foto voor. Je moet zorgen dat het één identiteit vormt. Mijn Instagram is bijvoorbeeld best wel licht en grijs en ik kies ervoor geen moody of donkere foto’s te plaatsen (terwijl ik die ook mooi vind), het gaat ten koste van de eenheid van je feed / profiel. Mijn Instagram en wat in de winkel hangt is gebaseerd op wat ik mooi vind. Ik vind het belangrijk om dicht bij mezelf te blijven. Mensen prikken er zo doorheen als iets niet 100% klopt of bij je past.
Ik zou het liefst iedereen een droomjurk verkopen, maar dat kan niet. Ik ben nog zoekende naar de balans tussen mijn eigen stijl en de prijs, want ik wil toch verkopen. Maar zo blijf je bezig.

“Al met al waren de afgelopen maanden een achtbaan. Het was fijn en tegelijk doodeng, want ik heb het nooit eerder gedaan, maar absoluut de moeite waard!”
 

Als ik een advies mag geven aan andere vrouwen die graag willen ondernemen is het ‘wees niet bang, durf te dromen en durf voor je dromen te gaan’. Ja, het brengt veel onzekerheid met zich mee, maar ook enorm veel triomfen, geluksmomenten en het gevoel dat je alles kan doen waar jij voor gaat. Bereid je goed voor, zorg dat er vraag is naar wat je aanbiedt en dat je uniek en authentiek bent in wat je doet. En ga er vervolgens voor met alles wat je in je hebt! Go kick some ass!”
 
Meer weten over Annika & Wild at Heart Bridal?
> Website
> Facebook
> Instagram

Beelden: Daisy Ranoe

The comments +

  1. Rianne

    February 21st, 2017 at 6:46 pm

    Super leuk en inspirerend interview!

  2. Raisa Zwart

    February 24th, 2017 at 7:33 am

    Bedankt Rianne!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Don't go!

Niks missen én allerlei fijne tips en motivatie berichtjes in je mailbox ontvangen? Schrijf je in voor onze VIP newsletter.

WITHOUT GETTING ON THE VIP LIST

SIGN ME UP!