Strategie

Creëer een persoonlijk en authentiek merk

07/12/2018

The Confetti Collective is de plek waar wij je helpen om écht te kunnen gaan kiezen voor het bedrijf en leven waar jij van droomt. Om CEO te worden van je bedrijf en ultiem te genieten van het leven. Omdat elk moment telt. 

 TheBlog

CEO van je bedrijf & leven

Strategie

follow @confetticollectivenl

01

Ben jij klaar voor
'The Next Level'? 

Mindset

02

Kill your darlings: meer impact en focus door minder te doen

03

Wat is jouw missie
als ondernemer?
Now Trending

Vrijheid

Video's

Gastblogs

favoriete categorie

Ontdek je

Let's have a party!
The Confetti Academy komt er aan & jij kunt
als een van de eerste toegang krijgen.

In september lanceerde ik (Elsa) de Instagram cursus ‘Creëer een authentiek en persoonlijk merk’. Ik merkte een groeiende behoefte van ondernemers die graag op een persoonlijke manier hun bedrijf wilde runnen, maar tegelijkertijd ook tegen allerlei dingen aanliepen. Want alhoewel je heel enthousiast kan zijn over het runnen van een persoonlijk merk, betekent dat dan ook dat je alles moet delen? En als dat niet het geval is; wat deel je dan wél? Hoe zorg je dat mensen je leren kennen, je gaan volgen omdat jij jij bent en dat deze volgers vervolgens worden omgezet in potentiële klanten? Maar ook; voor welke boodschap sta ik nou eigenlijk en hoe kan je zorgen dat die boodschap ook echt wordt uitgedragen en overkomt?

Het zijn allerlei elementen die ik ook bespreek tijdens de brand strategie sessies met mijn klanten, maar ik gunde zoveel meer ondernemers het om hierbij stil te staan. Omdat ik de afgelopen jaren heb gemerkt hoeveel persoonlijk zijn voor je bedrijf als ondernemer kan doen.

 

“Lieve Elsa! Wat heb je een leerzame pilot neergezet. Wat ben ik blij dat ik de training mee kon maken. Vanaf dag 1 ben ik aan het denken gezet en jouw energie werkte aanstekelijk. Ik heb veel geleerd en dankzij deze training heb ik meer zicht gekregen op dat waar ik energie van krijg. (Mama’s die werken, genieten en leven, het gevoel geven dat zij de beste mama’s zijn die ze zijn!) Thanks voor je lessen en je uitdagingen. Bij mij suddert het nog wel even door, maar een mooi zaadje is geplant. Liefs, Petra”

 

Ik besloot de belangrijkste informatie en vragen te bundelen in een online training, zodat het voor meer mensen dan alleen mijn een op een klanten bereikbaar was. In eerste instantie gaf ik de training via instagram en aan de pilot versie hebben 115 ondernemers mee gedaan. De reacties waren enorm enthousiast, waar ik natuurlijk heel blij mee was. Wel merkte ik ook al snel dat zoveel waarde via een insta cursus geven, niet helemaal een match was. Het persoonlijke aspect vond ik enorm fijn, maar tegelijkertijd merkte ik dat het ‘snelle’ / ‘hap snap’ medium, voor mij niet voelde als een fijne training omgeving.

Wanneer je een training of cursus maakt, moet je doel denk ik niet zijn dat het ‘makkelijk’ te doen is, maar vooral dat mensen het best mogelijke resultaat er uit halen. Dat je lessen echt aankomen en dat er actie op kan worden ondernomen.

Na een klein onderzoek op social media, kwam ik er achter dat over het algemeen 61% (!) van de mensen de instagram cursussen die ze hebben gekocht, niet hebben afgemaakt.

Gelukkig kreeg ik óók te horen dat veel ondernemers die de training ‘Creëer een persoonlijk & authentiek merk’ hebben gedaan, hem wel met veel plezier hebben afgerond, maar toch bevestigde dit wat mijn onderbuik gevoel al zei. En dat resulteerde er in dat ik het anders wilde doen.

 

“Ik wil je ontzettend bedanken! Ik vond het hartstikke inspirerend en ook heel erg fijn en herkenbaar. Ik heb echt geleerd waarom het stukje persoonlijk zijn zo belangrijk is en ik ga hier ook echt mee aan de slag. Daarnaast vind ik het ook zo fijn dat je alle facetten laat zien. Ook je eigen onzekerheden en twijfels. Ik ben namelijk een enorme perfectionist en heb hierdoor vaak enorme struggles voor mezelf en dan is het best fijn om te zien dat je hier niet alleen in bent. Vooral het ‘waarom doe je wat je doet’ stukje helpt me nu om weer makkelijker terug naar mijn basis te keren en de ruis buiten te sluiten.

Met andere woorden: dikke dankjewel!!! – Nelleke Goethals”

 

Na kort overleg met Raisa hebben we besloten om de training samen op te nemen en in een omgeving te zetten waar je echt kunt focussen op de stof. Een vernieuwde editie, een aantal kleine tweaks in de stof en een nieuw werkboek – maar dezelfde inhoud die bij zoveel ondernemers impact maakte om zichzelf meer te laten zien in hun bedrijf en daardoor ook de klanten aan te trekken die opzoek zijn naar dat wat JIJ te bieden hebt.

Vanaf 10 december is deze fantastische training via Confetti te volgen en kan jij zelfstandig aan de slag om wie jij bent nog meer te verweven in jouw fantastische bedrijf. Zodat je elke dag met heel veel energie mag werken aan je droom en door jouw talenten en je persoonlijkheid te combineren, de mensen kunt bereiken voor wie jij een verschil kunt maken.

Lieve groet,

(Raisa &) Elsa

De training aanschaffen kan hier.
p.s. Wanneer je de training vóór 10 december aanschaft kost hij geen €79,- maar €65,- incl. BTW.

 

Benieuwd wat we allemaal bespreken?

De 10 lessen uit ‘Creëer een persoonlijk & authentiek merk’
1. Mindset rondom een persoonlijk & authentiek merk
2. Werken aan authenticiteit / (waar sta ik voor?)
3. Breng focus aan in jouw boodschap
4. Finding your tribe: leer je ideale klant kennen
5. Een sterke connectie maken met jouw doelgroep
6. Schrijf een manifest voor jouw merk
7. Zes lessen rondom het ondernemen vanuit authenticiteit
8. Creëer een visuele uitstraling die jouw merk versterkt.
9. Consistency is key (maar ook: wanneer maak je uitzonderingen?)
10. Maak een samenvatting van je merk, als leidraad voor de toekomst

The comments +

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Don't go!

Niks missen én allerlei fijne tips en motivatie berichtjes in je mailbox ontvangen? Schrijf je in voor onze VIP newsletter.

WITHOUT GETTING ON THE VIP LIST

SIGN ME UP!