Wetboek voor webwinkels| Blog voor creatieve vrouwelijke ondernemers
Wetboek voor webwinkels| Blog voor creatieve vrouwelijke ondernemers
Boek review: Wetboek voor webwinkels door Charlotte Meindersma

28/03/2017

Welkom bij The Confetti Collective. Ik ben Cynthia en ik help je om te ondernemen vanuit een goede basis & je bedrijf onweerstaanbaar te maken voor jouw ideale klant. Zodat jij het bedrijf en leven kunt creëren waar je van droomt. Omdat elk moment telt. 

follow @confetticollectivenl

Vorige week schreven we al een review over ‘Wetboek voor bloggers’ van Charlotte Meindersma, en vandaag is het de beurt aan haar andere boek: Wetboek voor webwinkels. 
Charlotte is jurist en eigenaresse van juridisch advieskantoor Charlotte’s Law & Fine prints. Wat wij zo bijzonder vinden aan haar: ze is ook actief als fotografe en dus zowel jurist als creatieveling. Deze combinatie geeft haar wat ons betreft een unieke positie: uiteraard kun je bij haar terecht voor adviezen over juridische zaken, maar ze snapt ook precies hoe de wereld van creatievelingen eruit ziet.
Aan de hand van een logische opbouw leer je alles dat je moet weten over het starten en runnen van jouw eigen webshop. Het kiezen van een bedrijfsnaam, administratie, inkopen & voorraad, marketing en algemene voorwaarden: dit alles (en nog veel meer) komt aan bod in het boek. Er zijn een aantal overlappende hoofdstukken met Wetboek voor Bloggers, maar staat vooral vol met informatie die speciaal toegespitst is op ondernemers met een webwinkel. Het boek bevat daarom naar onze mening vaak iets drogere stof, iets meer juridische zaken, maar dat is een logisch gevolg doordat dit boek natuurlijk een andere doelgroep heeft dan de vorige (Behalve als je een blogger bent met een webshop, of een webshop met een actief blog, dan zijn beide boeken natuurlijk erg interessant 😉 ).
“Met Wetboek voor Webwinkels in de hand kun je jezelf boetes besparen, weet je wat er niet mag en wat er wel moet. Maar je leert vooral wat er wél kan. Hoe je met slimme ideeën om regels heen kunt werken, waar zowel jij als je klant blij van worden.” – Charlotte in Wetboek voor Webwinkels.
Ook over dit boek zijn we weer zeer te spreken. Het starten van een webshop gaat samen met veel regels en het kan voor een leek nogal uitdagend zijn hier een weg in te vinden. Charlotte zorgt met dit boek voor een fijn handboek / naslagwerk voor (soon-to-be) eigenaren van webwinkels en dat is wat ons betreft geen overbodige luxe.
Wetboek voor Webwinkels is verkrijgbaar op bol.com. Ook benieuwd naar haar andere boek? Een review over Wetboek voor Bloggers vind je hier.

The comments +

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *