Babe, you got this|Blog voor creatieve vrouwelijke ondernemers
Boek review: Babe, you got this

10/08/2017

Welkom bij The Confetti Collective. Ik ben Cynthia en ik help je om te ondernemen vanuit een goede basis & je bedrijf onweerstaanbaar te maken voor jouw ideale klant. Zodat jij het bedrijf en leven kunt creëren waar je van droomt. Omdat elk moment telt.

follow @confetticollectivenl

Het boek van #Workmode: Babe, you got this heb je vast al voorbij zien komen. Dat moet eigenlijk wel want met deze was met zijn pretty kaft niet weg te denken uit de Instagram feed de afgelopen weken. Tijd dus voor een review!
Babe, you got this werd geschreven door Emilie Sobels, eigenaresse van #Workmode, en Martje Haverkamp die werkte voor bladen als Fashionista & Glamour. Een combinatie van twee inspirerende girlbosses met een andere achtergrond maar dezelfde missie: als succesvolle vrouwen elkaar helpen en van elkaar leren. Kijk, en daar zijn wij het dan natuurlijk 100% mee eens: want hoe fijn is het wanneer we kennis delen, krachten kunnen bundelen en vervolgens weer anderen kunnen inspireren. Who run the world? Girls!
Even terug naar het boek ;-). Na een klein voorwoord duikt het boek direct de diepte in: Martje interviewde 22 Girlbosses en splitsten hun antwoorden op per categorie / vraagstuk. Elk hoofdstuk bespreekt dus een bepaald onderwerp, waarbij je de meningen en ervaringen van al deze inspirerende kunt lezen erover. Daarbij worden (juist) niet alleen de successen gedeeld maar ook de struggles en fouten die zij maakten. Geïnterviewd werden bijvoorbeeld Elisah Jacobs (Interior Junkie), Sanne Groot Koerkamp (Hoofdredacteur LINDA meiden), Nina Pierson (Oprichter BEDROCK, SLA & PUP), Hanna Verboom (Actrice, oprichter Cinetree & Get it Done) & Neelie Kroes (!).
Het boek bevat wellicht meer praktische, waardevolle informatie voor de startende ondernemer dan voor degene die al wat langer een eigen bedrijf hebben &/of ‘serieus’ bezig zijn met branding en online marketing. Maar omdat het toch vooral gericht is op inspireren is het ook voor de laatste groep een fijn boek – soms moet je die ene tip gewoon net nog even een keertje horen, en van de juiste persoon, om er mee aan de slag te gaan. Echt een boek dat lekker weg leest op vakantie en waarna je weer met hernieuwde motivatie en frisse ideeën aan de slag kan!
Conclusie: een heel fijn, mooi boek vól met interessante informatie, want van zulke inspirerende vrouwen kun je altijd wel iets leren. Wel verdwaalde ik af en toe een beetje in alle quotes, door het opsplitsen van de interviews per categorie komen er telkens andere vrouwen aan het woord en hoewel hun meningen erg interessant zijn, werd ik soms afgeleid door deze opzet, omdat je telkens weer even moet denken wie er ‘spreekt’. Natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak en zeker niet onoverkomelijk! Al met al zeker een aanrader en perfect voor in de reiskoffer of een fijne zondagmiddag thuis ;-).
“240 pagina’s voor jouw weg naar succes. Babe, you got this” – Je shopt het boek nu bij Bol.com!