video's +blogs

discover awesome

The Confetti Collective is de plek waar wij je helpen om écht te kunnen gaan kiezen voor het bedrijf en leven waar jij van droomt. Om CEO te worden van je bedrijf en ultiem te genieten van het leven. Omdat elk moment telt. 

 TheBlog

CEO van je bedrijf & leven

Strategie

follow @confetticollectivenl

01

Ben jij klaar voor
'The Next Level'? 

Mindset

02

Kill your darlings: meer impact en focus door minder te doen

03

Wat is jouw missie
als ondernemer?
Now Trending
overige Categorieën

Vrijheid

Video's

Gastblogs

»

Fixed en Growth mindset: wat is het en hoe creëer je jouw ideale mindset?

 

Doelen. Je behaalt ze of je behaalt ze niet. Maar hoe ga je daar mee om? Ben jij bijvoorbeeld iemand die heel goed tegen kritiek kan en zich altijd afvraagt: wat kan ik hiervan leren? Of vind je het juist lastig om positief te blijven? Jouw reactie in dit soort situaties heeft alles te maken met jouw mindset. En dat is precies waar we het in deze video over hebben. We leggen je uit wat het verschil is tussen een fixed en growth mindset en hoe je de ideale mindset kunt creëren. Want geloof het of niet, dit is bepalend voor jouw groei. En lieve vrouwelijke ondernemer, het is ons doel om jou te laten groeien! Pak er dus wat lekkers bij en bekijk de video!

Wat is een fixed en een growth mindset?

Misschien heb je al wel eens gehoord dat het hebben van een goede mindset de sleutel is tot succes. Termen als een fixed of een growth mindset komen daarbij regelmatig voorbij. Maar wat is nu precies het verschil tussen een fixed en een growth mindset? Bij een fixed mindset ga je ervan uit dat intelligentie vast staat en dat er dus weinig ruimte is voor groei. En bij een growth mindset ga je ervan uit dat intelligentie zich kan ontwikkelen en dat er dus altijd ruimte is voor groei.

 

Nu denk je waarschijnlijk: natuurlijk is er altijd ruimte voor groei! Toch zeggen we regelmatig – en vaak onbewust – negatieve dingen tegen onszelf. Dat we iets niet kunnen of ergens niet goed genoeg voor zijn. Met deze uitspraken, ook al zeg je het als grap tegen je beste vriendin, blijf je vast zitten in die fixed mindset. Zonde toch?! No worries, je kunt je mindset namelijk trainen en dat begint allemaal met bewustwording.

 

Hoe kun je jouw mindset trainen?

Door te kijken naar welke mindset jij het meeste toe trekt. Het is hierbij ook goed mogelijk dat je per onderwerp verschilt in je mindset. Dit kun je onderzoeken met hulp van de volgende pijlers: uitdaging, hindernissen, inspanningen, succes van anderen en kritiek. Door te kijken hoe je op deze situaties die aansluiten bij deze onderwerpen reageert, kun je jouw mindset vaststellen en eventueel bijschaven. Word je bewust van jouw mindset en sta open voor een nieuwe of verbeterde mindset. En geloof ons, dit gaat je echt heel erg helpen!

 

Meer weten over de fixed en growth mindset?

Wij vinden dit een reuze interessant onderwerp, daarom vertellen we je er met alle liefde meer over in onze nieuwe video. Hierin geven we nog wat extra voorbeelden en tips over de fixed en growth mindset. En ook hoe het ons heeft geholpen om Confetti Collective naar een hoger niveau te tillen. Bekijk dus snel de hele video en laat ons weten wat jouw bevindingen zijn. Veel kijkplezier!

Fixed en Growth mindset: wat is het en hoe creëer je jouw ideale mindset? Doelen. Je behaalt ze of je behaalt ze niet. Maar hoe ga je daar mee om? We leggen je uit wat het verschil is tussen een fixed en growth mindset en hoe je de ideale mindset kunt creëren. Bekijk de uitleg en video #mindset #groei #persoonlijkeontwikkeling #ondernemen #bedrijf

Mindset

Als ondernemer zijn we soms zo bezig met het aantrekken van nieuwe klanten, online marketing en social media, dat we soms vergeten dat er al een hele waardevolle kans voor onze voeten ligt: het zodanig goed helpen van onze huidige klanten dat zij ambassadeurs zullen worden van ons merk. In deze video gaan we daarom in op de customer experience en kijken hoe we die kunnen verbeteren om én onze klanten beter te helpen, én te zorgen voor een constante stroom aan leads door mond tot mond reclame.

Sociale bewijskracht is een van de meest effectieve manieren om een nieuwe klant over te laten gaan tot aankoop. Dit zie je bijvoorbeeld heel erg duidelijk terug bij webshops, die reviews over het product waar jij naar kijkt duidelijk in beeld hebben staan. En zelf merk je dit waarschijnlijk ook heel goed in het dagelijks leven: wanneer je een vriend of vriendin om advies vraagt wat betreft een bepaald product of dienst, hecht je veel waarde aan zijn of haar mening en zal je sneller geneigd zijn iets te kopen waar zij al ervaring mee hebben.

 

Meer leren? Bekijk de video!

Wil jij meer leren over CEO worden van jouw bedrijf en het creëren van het leven waar  jij gelukkig van wordt? Meldt je dan aan voor onze AWESOME VIP LIST! Inzichten en motivatie die we alleen daar met jou delen.
Bewaar dit artikel op Pinterest
Verbeter je customer experience en maak ambassadeurs van je klanten.  #ondernemen #klanten #bedrijf #businesstips

Strategie

Hi! Mogen we jou iets vragen? Zou je graag nog meer willen ondernemen vanuit vrijheid? Vanuit jouw passie voor doelgroep? En zou je graag jouw strategie écht een keer op papier willen zetten? Wil je jouw bedrijf de groei gaan geven die het verdiend?
Is jouw antwoord op één of meerdere van deze vragen een volmondige JA? Dan is dit blog voor jou! 18 Oktober openen we ons online programma ‘The Next Level’ weer voor nieuwe inschrijvingen en in het teken daarvan vertellen we graag iets meer over dit programma, de vorige edities én natuurlijk over de aankomende editie. Let’s go, shall we?

Wat is The Next Level?
En waarom zou je juist nu moeten investeren in dit programma?

Of je nu al jaren in het vak zit of net begint – in élke fase van je bedrijf is dit een programma dat je niet wilt overslaan. Met The Next Level helpen wij jou om in acht weken een ondernemer te worden met concrete doelen en een langetermijnvisie. Dit doen we door middel van video’s, twee werkboeken, kritische vragen, een live dag & live online Q&A’s. Tijdens deze acht weken zijn we jou virtuele steun.
Meer dan 100 vrouwen zijn je inmiddels voor gegaan en we zouden het heel tof vinden om jou hier ook te mogen verwelkomen en dit fantastische traject met elkaar te doorlopen! We zijn zó dankbaar dat we dit online programma hebben kunnen maken en hiermee jou, als gedreven creatieve ondernemer, de kans geven om nog meer uit je onderneming te halen en door te groeien naar het volgende niveau.
Zo gaan we aan de slag met het nóg scherper stellen van jouw doelen, jouw missie, visie, leer je jezelf en je onderneming nog veel beter kennen, maken we het telkens praktisch met mooie opdrachten én creëer je samen met ons jouw strategisch plan om het bedrijf (en daarmee leven) te ontwikkelen waar jij van droomt.
Daarnaast is het enorm interessant om nu te investeren in The Next Level. Het is namelijk de derde én allerlaatste keer dat we The Next Level aanbieden met begeleiding. Dat betekent dat wanneer je nu meedoet met The Net Level, je er alleen nu nog voor kunt kiezen om dat te doen met online live Q&A’s, samen met andere gemotiveerde en gelijkgestemden ondernemers binnen een besloten, actieve Facebook groep én een heel fijne live dag waarop je kunt kletsen met ons en de andere deelnemers, en we bovendien nog dieper op de stof ingaan.

The Next Level als onderdeel van onze Purpose driven onderneming

Iets waar we enorm dankbaar en blij om zijn, is dat we met jouw investering in The Next Level niet alleen als bedrijf verder kunnen groeien om nóg meer voor je te kunnen betekenen, maar ook dat we hiermee Plan Nederland mogen ondersteunen.
Plan Nederland helpt meisjes, die wereldwijd worden achtergesteld en gediscrimineerd, om voor zichzelf op te komen, zich te ontwikkelen en hun eigen beslissingen te nemen.
8% van jouw investering gaat 1-op-1 door naar deze organisatie. Met jouw deelname aan The Next Level investeer je dus niet alleen in je eigen groei en ontwikkeling, maar ook in de toekomst van deze meisjes!
Nog meer lezen over The Next Level en als allereerste de kans krijgen om te investeren?
Lees nog veel meer over The Next Level op deze pagina. 
We hopen je te mogen verwelkomen aan de ‘andere kant’ van The Next Level.
Liefs,
Raisa & Elsa

CEO

Ken je dat? Dat je soms zo vol zit met allerlei toffe ideeën, leuke projecten en interessante koffiedates dat niet alleen je hoofd, maar ook je agenda bomvol zijn. En dat terwijl je deze week besloten had om het iets rustiger aan te doen. Natuurlijk zijn al die afspraken en projecten heel leuk en waardevol voor je bedrijf, maar je moet keuzes maken. Daarom speciaal voor jou dit artikel: over hoe je soms ‘nee’ moet zeggen tegen een klant of afspraak zodat je meer focus hebt en meer impact kan maken. Oftewel: kill your darlings.

De transitie van jouw bedrijf

Als je net begint met ondernemen ben je nog zoekend. Je grijpt elke klus met beide handen aan en past jouw diensten aan, aan de klant. Je bent op zoek naar jouw ideale klant en hoe je deze het beste kunt bereiken. Als je dit eenmaal hebt ontdekt, vindt er als het ware een transitie plaats. Klanten komen naar jou toe en voor je het weet komt er zoveel op je af dat je echt keuzes moet gaan maken.

Meer bereiken door minder te doen

Allereerst, gefeliciteerd! Want als jij met jouw bedrijf op dit punt bent aanbeland is het zeker tijd voor een feestje. Daarna is het tijd om te kijken naar wat jouw specialisatie is. Neem jouw diensten eens goed onder de loep en probeer het grotere plaatje voor je te zien: ‘waar word ik echt gelukkig van?’ en ‘met welke diensten kan ik mijn bedrijf op de lange termijn laten groeien?’ Door meer focus in jouw bedrijf aan te brengen, word je ook beter gevonden door jouw ideale klant. Jij bent immers de expert op dit gebied. Klinkt goed toch?

Dat betekent overigens niet dat als jij als fotograaf de focus legt op bijvoorbeeld bruids- en engagementshoots, dat je in de toekomst nooit meer een zakelijk portret zal schieten. Je hoeft niet iets voor altijd af te zweren, maar nu kies je voor een andere focus. En als je die strategie over een tijd herziet en meer zakelijke portretten – of een andere dienst – wilt doen, dan ben je daar natuurlijk helemaal vrij in!

Focus zorgt voor tevreden klanten

Een ander voordeel van kill your darlings is dat je nu meer tijd, aandacht en liefde hebt voor de specialisatie die je kiest. Je doet namelijk niet 10 dingen een beetje, maar 1 ding met de volle 100%. Hierdoor zullen de klanten die heel bewust voor jou kiezen onwijs tevreden zijn met de door jou geleverde diensten. En bovendien hoe meer aandacht jij iets geeft, hoe sneller het groeit. Meer focus betekent dus ook meer en sneller groeien met jouw bedrijf!

Nee leren zeggen

Misschien ben je er heel goed in, misschien kun je er nog wel stappen in maken. Hoe dan ook.. De enige manier om meer focus in je bedrijf aan te brengen en je te richten op jouw specialisatie is door ‘nee’ te leren zeggen. En dan niet: ‘nee, maar ..’ of ‘nou misschien, liever niet’. Echt ‘NEE’, ook tegen zaken die waardevol of leuk zijn. Geen zorgen, we verwachten niet dat je daar in één dag expert in bent, dit is een proces waarin jij je continu zal moeten ontwikkelen. Tim Ferris heeft daar een hele interessante podcast over die je misschien wel op weg kan helpen.

Vragen die je kunnen helpen met het maken van de juiste keuze

  • Wat gaat dit project of deze klus mij opleveren? Dit kun je financieel bekijken, maar ook: goodwill creëren, uitbreiding van je netwerk en voldoening zijn goede factoren hiervoor.
  • Is dit iets dat écht past bij mijn missie en visie?
  • Heb ik tijd voor dit project? En kijk hierbij écht kritisch naar je agenda. Zit je een bepaalde periode erg vol of lijkt je agenda leeg maar is deze dat eigenlijk niet?
  • Is dit een unieke – once in a lifetime – kans of komt er vast nog een soortgelijke kans op een later moment?

Uitbesteden, ook een optie?

Ohja en mocht je nu denken: waar is uitbesteden dan in dit verhaal? Kan ik niet wél alles doen, maar taken of delen van mijn bedrijf uitbesteden? YES! Dat kan zeker en daar zijn we ook een groot voorstander van. Houd er dan wel rekening mee dat uitbesteden of het aansturen van een team ook weer tijd en energie kost. Zeker in het begin. Doe het daarom bijvoorbeeld gefaseerd. Dat scheelt een hoop chaos en zorgen in je hoofd, waardoor jij je echt kunt focussen op de groei van jouw bedrijf.

Een heel verhaal, maar hopelijk begrijp je de kracht van kill your darlings. Denk ook vooral terug aan dit artikel als je een moeilijke keus moet maken. Want geloof mij, het gaat je echt helpen! Dus print het uit, sla het op of allebei. En onthoud: blijf altijd bij je missie, focus en specialisatie!
PS: nog véél meer leren over dit soort onderwerpen én meer duidelijkheid en focus krijgen binnen jouw bedrijf? Bekijk dan zeker eens ons online programma: The Next Level.

Bewaar dit artikel op Pinterest

Breng meer focus en impact in je bedrijf door vaker ‘nee’ te zeggen. Maar hoe doe je dat? Wij geven je tips. #ondernemen #ondernemers #mindset #focus

Mindset

Voor velen is het een droom, alles achterlaten om als ondernemer aan de slag te gaan in het buitenland. Voor Claire Schrama – business coach en HR-consultant – is dit werkelijkheid. Deze toffe chick besloot om samen met haar vriend de gok te wagen en heeft haar eigen bedrijf opgezet vanuit het zonnige Kaapstad. Ik ken Claire als mijn business coach, maar vond het zeker de moeite waard om haar inspirerende verhaal te delen. Daarom stelde ik haar een aantal vragen over het ondernemerschap, de stap naar het buitenland en zij deelde graag haar tips!

Wat fijn dat je tijd voor ons vrij hebt gemaakt, kun je allereerst iets over jezelf vertellen?

Jazeker! Superleuk dat jullie dit interview met mij willen doen. Mijn naam is Claire, ik ben 29 jaar en kom oorspronkelijk uit Amsterdam. Maar woon momenteel in Kaapstad, hier coach ik professionals en ondernemers in hun persoonlijke ontwikkeling en help ik bedrijven als HR-consultant. Uiteraard geniet ik ook volop van het buitenleven én deze fantastische stad.

Wat ontzettend cool! En gedurfd.. Hoe was het voor jou om deze stap – naar het ondernemerschap – te zetten?

Het was aan de ene kant heel erg spannend, maar aan de andere kant ook heel natuurlijk. Ik heb een achtergrond in Bedrijfskunde en ben na mijn studie vrijwel direct terecht gekomen bij Marie-Stella-Maris. Een super inspirerend, jong, creatief bedrijf waar ik veel heb geleerd. Hier werkte ik drie jaar als HR-manager en kon ik vanuit die rol het team helpen zichzelf te ontwikkelen. Zo is de wens ontstaan om dit voor mezelf te gaan doen. Daarnaast hadden mijn vriend en ik een lang gekoesterde droom om een tijd vanuit het buitenland te werken en vorig jaar besloten we deze waar te maken. En zo viel eigenlijk alles samen en was het een natuurlijke volgende stap om voor mezelf te beginnen als coach en consultant.

Zijn er bepaalde ondernemers die jou echt hebben geïnspireerd

Zeker, m’n ouders zijn ondernemend dus deze op de eerste plaats. Van kinds af aan vond ik ondernemen al interessant. Daarnaast heb ik ook veel ondernemende vrienden om me heen die me inspireren. Zoals Elise van Wonderen een hele grote inspiratie als het gaat om flinke doelen stellen en daar vol voor gaan. En Marcelle Mudde, die hier in Kaapstad met Label Orange ook de uitdaging aan is gegaan om in het buitenland te ondernemen. Deze mensen heb ik veel bewondering voor en is het fijn om af en toe mee te kunnen sparren. 

Wat was voor jou het moment waarop je besloot alles achter te laten en naar Kaapstad te verhuizen? 

Dat was toen m’n vriend en ik elkaar aankeken, en dachten als we dit nog willen doen dan zou nu wel echt het juiste moment zijn. We zijn nog jong, geen kinderen en stonden allebei op een punt in onze carrière waar we toe waren aan een nieuwe uitdaging. Zo een kans komt niet vaak voorbij, dus die moet je pakken. En wat is dan een beter moment dan in het najaar naar Kaapstad te gaan? Dubbel zomer!

Wat vond je het engst aan deze beslissing? 

Genoeg spannende momenten. Zoals het opzeggen van m’n vaste en hele leuke baan. En daarmee een club hele fijne collega’s achterlaten, dan wordt je wel extra bewust dat het anders gaat worden in je eentje. En natuurlijk het achterlaten van vrienden en familie. En het grote onbekende, zoals waar gaan we wonen? Hoe gaat het leven er daar uitzien?

Wat gaf je de moed om toch te gaan? 

Het avontuur. Dat je voelt dat er meer is in het leven. Het willen ontdekken van andere mogelijkheden, het buitenleven en leren kennen van nieuwe mensen en culturen. Samen een avontuur aangaan. En echt buiten onze comfort zone stappen, jezelf ontwikkelen op andere manieren dan je in Amsterdam doet. En daarnaast de technologie van tegenwoordig, dat ik mensen en bedrijven vanuit hier kan helpen. Een onlinegesprek met goede audio en video doet uit ervaring van de mensen waar ik mee werk niet onder aan een face-to-face gesprek, en is daarnaast super efficiënt. Niemand hoeft op de fiets, in de auto of in de trein te stappen.

Heb je nog tips voor andere ondernemers die ook graag naar het buitenland willen? 

Spreek je droom uit! Als je met veel mensen je dromen deelt gebeuren er twee dingen. Ten eerste wordt het voor jezelf een stuk echter en daardoor realistischer als je uitspreekt wat je wilt. En ten tweede zijn mensen dol op dromen, en zijn ze altijd bereid iemand te helpen met het waarmaken van een mooie droom. Daarnaast een groot cliché maar wel echt waar, gewoon doen. Als je besluit dat je het gaat doen en je bent ondernemend. Dan zorg je er wel voor dat het linksom of rechtsom lukt.

Heb je überhaupt nog handige tips voor ondernemers in het algemeen? 

Als coach ondersteun ik veel ondernemers. Natuurlijk zijn doelen stellen, focus houden en daarin prioriteren heel belangrijk. Maar wat echt belangrijk is in ondernemen, is definiëren wat voor jou succes is. Zodat je bewust blijft van wat voor jou belangrijk is, en niet de verkeerde idealen nastreeft. Want naast succes in je bedrijf is succes in je leven net zo belangrijk. De balans te vinden tussen werk en privé, af en toe een stapje terug kunnen doen om het grote plaatje te zien. Want succes is veel meer dan de cijfers onder de streep. En als laatste tip: blijf succesjes vieren. Sta stil bij wat je bereikt, neem een moment om grote en kleine successen te vieren en race niet door naar het volgende te behalen doel. Op deze manier haal je meer plezier uit het ondernemen!

Meer weten over Claire? Volg haar dan op Instagram! Of lees haar hele verhaal op haar website.

Bewaar dit artikel op Pinterest

Alles achterlaten om als ondernemer aan de slag te gaan in het buitenland. Claire Schrama, business coach, waagde de stap en begon haar bedrijf in Kaapstad. #bedrijf #ondernemer #kaapstad #digitalnomad

Gastblog

The Confetti Collective is de plek waar wij je helpen om écht te kunnen gaan kiezen voor het bedrijf en leven waar jij van droomt. Om CEO te worden van je bedrijf en ultiem te genieten van het leven. Omdat elk moment telt.

 TheBlog

CEO van je bedrijf & leven

Strategie

follow @confetticollectivenl

01

Ben jij klaar voor
'the next level'?

Mindset

02

kill your darlings: meer impact en focus door minder te doen

03

wat is jouw missie als ondernemer?
Now Trending

Vrijheid

Video's

Gastblogs

Don't go!

Niks missen én allerlei fijne tips en motivatie berichtjes in je mailbox ontvangen? Schrijf je in voor onze VIP newsletter.

WITHOUT GETTING ON THE VIP LIST

SIGN ME UP!