Persoonlijk

2018: Het jaar waarin…

31/12/2018

The Confetti Collective is de plek waar wij je helpen om op te vallen in je markt, door het neerzetten van een sterke branding en online marketing strategie. Zodat jij het bedrijf en leven kunt creëren waar je van droomt. Omdat elk moment telt. 

 TheBlog

CEO van je bedrijf & leven

Strategie

follow @confetticollectivenl

01

Ben jij klaar voor
'The Next Level'? 

Mindset

02

Kill your darlings: meer impact en focus door minder te doen

03

Wat is jouw missie
als ondernemer?
Now Trending

Vrijheid

Video's

Gastblogs

favoriete categorie

Ontdek je

Tweeduizend Achttien. Een jaar van grote verandering, van inzichten, van fantastische resultaten; maar ook van een zoektocht, uitdagingen en onderuitgaan – maar het belangrijkste: elke keer weer blijven opstaan.

JANUARI 2018

(Foto: Iep Bergsma)

Het is nog maar één jaar geleden, 12 januari 2018 – dat we The Next Level lanceerde. Het online programma waar we jou als ondernemer helpen om weer met een heldere blik naar je onderneming te kijken en een strategie te ontwikkelen. Het was ‘quite the ride‘. Normaliter wordt het je niet aanbevolen om je allereerste programma gelijk zó groot en uitgebreid te maken. Maar we deden het. En alhoewel het niet zonder slag of stoot ging, zijn we ZO trots op wat we hebben neergezet. Nog steeds. In 2018 hebben we The Next Level uiteindelijk drie keer gelanceerd – januari, mei en in november en inmiddels hebben er 125 vrouwen mee gedaan. We zijn hier zó dankbaar voor.

FEBRUARI 2018

Februari was een fantastische maand. Niet alleen mochten we deze maand samen met een aantal winnaressen naar Stockholm voor Way up North (I mean?!), we investeerde deze maand ook in B-SCHOOL. Een online programma van Marie Forleo over ondernemen als online business. All things marketing, business en strategie. Een behoorlijke investering, maar wat voelde het goed om zo’n stap te kunnen zetten. En tegelijkertijd was het doen van dit progamma een hele grote spiegel voor onszelf. Want waar wij; ondanks dat we The Next Level volledig hadden ontwikkelt (and it’s gooood) – twijfelden we stiekem nog steeds wel een beetje aan onze eigen waarde. En wat is het dan tof om te ontdekken dat zoveel van wat Marie je in haar training verteld; wij zelf al toepasten. Bewust, maar soms ook juist onbewust. Natuurlijk hebben we ook heel veel mooie nieuwe dingen geleerd en ontdekt; maar onze grootste les met B-school was het zelfinzicht: “Don’t underestimate yourself, we know what we’re doing, and we’re good at it.”

Dit was trouwens een les die als rode draad door 2018 verweven was. 2018 was het jaar waarin we dit echt mochten leren inzien en daarmee transformeerde ons bedrijf, vooral achter de schermen, het afgelopen jaar ook enorm.

 

MAART

In maart spraken we op het Creative Live event over het creëren van een onvergetelijk bedrijf. Fantastisch om te mogen doen en wat was het ook weer een ervaring! Raisa rockte deze lezing tot de max. en gezien ze tot op dat punt niet enorm graag op het podium stond; was dat echt een ‘I WANT MORE OF THIS!’ ervaring. Dus dat staat op ons lijstje voor 2019. Nog veel meer lezingen geven. <3

Een grote les die we daar, tijdens Creative Live, trouwens geleerd hebben; zorg dat je lezing aansluit op je publiek. Want alhoewel dat de lezing zelf fantastisch was; was het wellicht te diep en te ingewikkeld voor de meeste bezoekers. De meeste ondernemers die er waren (voor wie wij de lezing eigenlijk gemaakt hadden) stonden uiteraard bij hun stand en hadden hooguit tien minuten om even te luisteren. Lesson learned. 🙂

 

APRIL – MEI

Van april tot mei stond in het teken van het voorbereiden en hosten van de tweede edtie van The Next Level. We maakten een fantastische film met Claire van Blond en Blauw én begonnen met het doneren van 8% van de opbrengst van The Next Level aan Plan Nederland. Een droom die we in Stockholm naar elkaar hadden uitgesproken en nu realiteit konden maken.

En: vanaf de eerste warme dagen van het jaar, ergens in April, begonnen we ook weer met werken vanaf het strand. Gouden momentjes, waar we in 2019 ook weer intens van willen genieten!

 

JUNI

In Stockholm begon de transformatie al; we voelde dat ‘The Confetti Collective’ zoals ooit bedacht; niet meer klopte bij wie we waren geworden. In juni maakte we dit concreter; door onszelf een dag lang op te sluiten op het strand ( 😉 ) en uit te denken wat we dan wél wilde en wat niet meer. Tijdens deze sessie besloten we onder andere dat het tijd was om de blog, zoals we hem tot dan toe hadden gebruikt, los te laten én per augustus geen gastblogs meer te plaatsen. The Confetti Collective transformeerde langzaam van het platform voor en door ondernemers, naar meer en meer een bedrijf gerund door ons, Raisa en Elsa.

En een héle grote mijlpaal van 2019: In juni mocht ik, Elsa, ook mee met The Souk Deparment naar Marrakech om hier een lezing te geven. Wát een FEEST. Het was echt een van de beste ervaringen van 2019. Het is zó bijzonder om voor je werk naar een ander land te mogen reizen, vijf dagen lang mogen optrekken met andere vrouwen en vanuit een Riad in Marrakech je kennis mogen delen. Als je nog iets voor op je bucketlist voor 2019 wilt? Ga mee met The Souk Department. Het is een ongekende ervaring. <3

Lieve Claimy, we zijn je enorm dankbaar voor je vertrouwen en we zijn ZO trots op je. Wat jij neerzet voor ondernemers is fantastisch. Het is een ervaring die je mee WILT maken. Nee, mee MOET maken. 😉

 

JULI

Juli was een rustige maand, waarin we veel vanaf het strand werkte & begonnen met werken aan een andere grote mijlpaal van 2018: de nieuwe website. Het was óók de maand dat we Shelley en Iep inschakelde om ons zo af en toe te helpen om alles rond te krijgen. Ons kleine team was geboren!

 

AUGUSTUS

Mama Mia II! Samen met een fantastische groep vrouwen gingen we naar Mama Mia Twee. Wát een feest! Daarnaast veranderde ons team, doordat het helaas voor Iep toch niet mogelijk was om ons te helpen en kwam topper Annemieke ons vergezellen als VA.

Een ander hoogtepunt van augustus: onze fotoshoot met Anouk vond plaats. Wat zijn we nog steeds mega trots op de beelden die zij voor ons heeft geschoten! Met dank aan Marianne van The Beautiful Bride Company die ons haar en make-up heeft verzorgd en Ilse van The Spice of Life van wie we de sieraden mochten lenen.

 

SEPTEMBER

De lancering van onze nieuwe website. HOORAY. Een prachtige website – de visuele start van een nieuwe weg bij Confetti. De blog is niet meer leidend op de website, maar ondersteunend. En we lanceren niet alleen een nieuwe website, maar ook ons Youtube avontuur; waar we sinds september om de week een video plaatsen.

 

OKTOBER

We starten oktober met de gratis training: Ondernemen vanuit jouw WHY. Een fantastische training die o.a. toeleidt naar de verkoop van de derde én laatste editie van The Next Level voor 2018.

Het tweede deel van de mijlpaal – spreken in het buitenland vond plaats: Raisa reisde mee met Claimy naar Marrakech en deze keer was zij vijf dagen aanwezig in deze prachtige stad; op workation met like minded vrouwen.

 

NOVEMBER

De derde editie van The Next Level start; deze keer incl. een livedag eind november. Een fantastische dag op de prachtige locatie Room of Ideas in Amsterdam. Het is de laatste begeleide editie voor onbepaalde tijd en dat maakt het een extra bijzondere editie. Vanaf 2 januari kan je The Next Level aanschaffen wanneer jíj dat wilt, zodat je niet meer afhankelijk bent van wanneer er een editie start.

Daarnaast sluiten we onszelf deze maand op in een heerlijk appartement aan zee. Drie dagen lang aan ons bedrijf werken. En dat doet ons goed. Vanaf dit moment hebben we écht weer het gevoel dat we weer ‘back-on-track’ zijn. We hebben hele mooie inzichten, verzetten bergen met werk en er vallen heel veel puzzelstukjes op z’n plek.

En dat resulteert ook in een nieuwe mijlpaal: DE SHOP is weer online. Een lang verhaal kort; we realiseerde ons dat we geen slim besluit hadden genomen toen we de shop weg hadden gehaald bij de lancering van de nieuwe website. Dus keken we elkaar aan en gingen we er voor. Binnen twee dagen stond de shop weer online. De plek voor handige tools & praktische informatie om te groeien met je bedrijf en op te vallen in de markt. Inclusief het fantastische product ‘Social Stories’!

 

DECEMBER

December was een maand van GAAN. De maand stond volledig volgepland met o.a. opnames en voorbereidingen voor The Confetti Academy (wat we in Q1 van 2019 lanceren!) en toen besloten we last minute dat het fijn zou zijn als de training ‘Creëer een persoonlijk & authentiek merk’ alvast af zou zijn en online zou staan. Dat hebben we geweten. 😉 We liepen weer even tegen onze eigen ‘iets te positief met tijd inplannen’ probleem aan; met name omdat er persoonlijke omstandigheden waren die onze aandacht vroegen en dat zorgde ervoor dat we businesswise even aan de bel moesten trekken; om te voorkomen dat we onszelf voorbij liepen. De kerstvakantie werdt geblokt voor vakantie en dat zorgde ervoor dat we de laatste twee weken voor het zover was, weer energie hadden om te gaan.

Het afgelopen jaar hebben we echt moeten leren om éérst voor onszelf te zorgen, omdat we alleen dán ook alles aan jullie kunnen geven. En soms, dan loop je er weer even tegenaan dat je teveel wilt geven – maar jezelf uit het oog verliest. Tegelijkertijd realiseerde we ons dit nu na twee dagen ipv wéken later, zoals eerder dit jaar.

Al met al: een jaar om onmogelijk samen te vatten in maar een paar woorden. Het was bizar, bijzonder, mooi, lastig, uitdagend, en soms hadden we flinke hobbels op onze weg. Maar wat zijn we dankbaar om te zien waar we nu staan. Het laatste half jaar, maar vooral de laatste 1,5 maand – heeft ons zoveel inzicht gegeven. Het voelt alsof we nu pas écht beginnen. 2019, we’re ready for ya.

 

xo Raisa & Elsa

 

The comments +

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Don't go!

Niks missen én allerlei fijne tips en motivatie berichtjes in je mailbox ontvangen? Schrijf je in voor onze VIP newsletter.

WITHOUT GETTING ON THE VIP LIST

oeh yes! sign me up!